Pagrindinis puslapis Naujienos ir straipsniai

Automobilių saugumas: nauji standartai ir technologijos

Dėl technologijų pažangos ir griežtesnių saugos standartų įgyvendinimo automobilių sauga per daugelį metų pažengė į priekį. Štai keletas naujausių automobilių saugos pasiekimų:

name
Parodytas: 564 k.Perskaitytas: 81 k.

 

     Autonominis avarinis stabdymas (AEB): AEB sistemos naudoja jutiklius ir kameras, kad aptiktų galimus susidūrimus su kitomis transporto priemonėmis ar pėstaisiais, ir automatiškai įjungia stabdžius, kad išvengtų arba sušvelnintų smūgį.

     Įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos (LDW): LDW sistemos naudoja kameras arba lazerius, kad nustatytų, kada transporto priemonė dreifuoja iš eismo juostos, ir įspėja vairuotoją vaizdiniais arba garsiniais įspėjimais.

     Aklosios zonos stebėjimas (BSM): BSM sistemos naudoja jutiklius, kad aptiktų transporto priemones vairuotojo aklojoje zonoje ir įspėtų vairuotoją vaizdiniais arba garsiniais įspėjimais.

     Prisitaikančioji pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC): ACC sistemos naudoja radarą arba lazerinius jutiklius, kad išlaikytų saugų atstumą nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, ir automatiškai reguliuoja greitį, kad išlaikytų tą atstumą.

     Elektroninė stabilumo kontrolė (ESC): ESC sistemos naudoja jutiklius, kad nustatytų, kada transporto priemonė praranda sukibimą, ir stabdo atskirus ratus, kad padėtų vairuotojui išlaikyti kontrolę.

     Galinio vaizdo kameros: galinio vaizdo kameros teikia tiesioginį vaizdo įrašą apie už transporto priemonės esančią zoną, padedančią vairuotojams pamatyti kliūtis arba pėsčiuosius, kurie važiuojant atbuline eiga gali būti akloje zonoje.

     Pėsčiųjų aptikimas: Pėsčiųjų aptikimo sistemos naudoja jutiklius ir kameras, kad aptiktų pėsčiuosius kelyje ir įspėtų vairuotoją arba automatiškai įjungtų stabdžius, kad išvengtų susidūrimo.

     360 laipsnių kameros: 360 laipsnių kameros suteikia pilną apylinkių vaizdą ir padeda vairuotojams pamatyti kliūtis ar pėsčiuosius, kurie gali būti jų aklojoje zonoje.

     Naktinis matymas: Naktinio matymo sistemos naudoja infraraudonųjų spindulių kameras, kad aptiktų pėsčiuosius ar gyvūnus kelyje ir įspėtų vairuotoją apie jų buvimą.

     Transporto priemonių ir visko (V2X) ryšys: V2X technologija leidžia transporto priemonėms bendrauti tarpusavyje ir su infrastruktūra, pvz., šviesoforais, siekiant pagerinti saugumą ir sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.

Be šių technologijų, vyriausybės ir automobilių gamintojai taip pat įgyvendina naujus saugos standartus, kad transporto priemonės būtų saugesnės. Pavyzdžiui, Europos Sąjungoje įdiegta „Naujų automobilių vertinimo programa“ (NCAP), kuri įvertina transporto priemones pagal jų saugumo rodiklius ir suteikia joms įvertinimą nuo vienos iki penkių žvaigždučių. Panašiai JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) įgyvendino „Naujų automobilių vertinimo programą“ (NCAP), kad įvertintų transporto priemonių saugumą ir atsparumą susidūrimams.

Technologijų pažanga ir saugos standartai padeda užtikrinti, kad transporto priemonės būtų saugesnės vairuotojams, keleiviams ir pėstiesiems. Tačiau svarbu atsiminti, kad net ir naudojant šias pažangias technologijas, vis tiek svarbu praktikuoti saugaus vairavimo įpročius, pavyzdžiui, prisisegti saugos diržą, vengti blaškymosi ir laikytis kelių eismo taisyklių.

Paskelbta | 2022 Gruodžio 26d. | 19:07

Komentarai

Komentarų nėra
Rašyti komentarą
Prisijunkite

Jūs dar nesate registruotas vartotojas?
Užsiregistruoti galite paspaudę čia

Pamiršote slaptažodį?
arba