Pagrindinis puslapis Naujienos ir straipsniai

Kaip kovoti su persivalgymu

Persivalgymas gali būti sunkus įprotis, kurį sunku atsikratyti, tačiau svarbu imtis priemonių, kad tai būtų išspręsta, kad būtų išsaugota sveikata ir savijauta. Šiame straipsnyje mes išnagrinėsime keletą strategijų, kaip kovoti su persivalgymu.

name
Parodytas: 189 k.Perskaitytas: 59 k.

     Nustatyti provokuojančius veiksnius: pirmasis žingsnis kovojant su persivalgymu yra nustatyti, kas sukelia persivalgymą. Ar tai nuobodulys, stresas ar tiesiog savikontrolės trūkumas? Kai nustatysite savo trigerius, galite imtis veiksmų, kad juos pašalintumėte. Pavyzdžiui, jei esate linkę persivalgyti, kai patiriate stresą, galite pabandyti rasti kitų būdų, kaip įveikti stresą, pavyzdžiui, pasivaikščioti, praktikuoti meditaciją ar pasikalbėti su draugu.

     Praktikuokite sąmoningą valgymą: Sąmoningas valgymas reiškia, kad reikia atkreipti dėmesį į valgymo patirtį, įskaitant maisto skonį, kvapą ir tekstūrą. Sutelkdami dėmesį į dabartinę akimirką, galite geriau suvokti savo kūno alkio ir sotumo signalus. Tai gali padėti valgyti lėčiau, mėgautis maistu ir išvengti persivalgymo.

     Laikykite maisto dienoraštį: Maisto dienoraščio vedimas gali padėti geriau suprasti, ką ir kada valgote. Tai gali būti ypač naudinga, jei esate linkęs valgyti be proto arba jums sunku prisiminti, ką valgėte. Stebėdami suvartojamo maisto kiekį galite nustatyti įpročius ir prireikus pakeisti savo mitybos įpročius.

     Planuokite savo maistą: iš anksto planuodami maistą galite išvengti impulsyvaus maisto pasirinkimo ar persivalgymo. Stenkitės į savo maistą įtraukti įvairių sveikų maisto produktų, tokių kaip vaisiai, daržovės, nesmulkinti grūdai ir liesi baltymai. Taip pat būtinai valgykite reguliariai visą dieną, kad vėliau nebūtumėte alkanas ir nepersivalgytumėte.

     Praktikuokite porcijų kontrolę: Porcijos kontrolė yra svarbus maisto suvartojimo valdymo aspektas. Stenkitės naudoti mažesnes lėkštes, dubenėlius ir indus, kad galėtumėte valgyti mažesnes porcijas. Be to, stenkitės nevalgyti tiesiai iš maišelio ar talpyklos, nes gali būti sunku sekti, kiek valgote.

     Ieškokite paramos: susidoroti su persivalgymu gali būti sudėtinga, todėl svarbu ieškoti paramos iš kitų. Tai gali būti pokalbis su draugu ar šeimos nariu, prisijungimas prie paramos grupės arba darbas su terapeutu ar patarėju. Turėdami paramos sistemą galite išlikti motyvuotiems ir teigiamai pakeisti savo mitybos įpročius.

Raskite alternatyvių įveikos mechanizmų: jei esate linkęs persivalgyti, kad susidorotumėte su stresu ar sunkiomis emocijomis, gali būti naudinga rasti alternatyvių įveikos mechanizmų. Tai gali apimti sąmoningumo praktikavimą, fizinę veiklą, dienoraščio rašymą ar laiko praleidimą su artimaisiais.

     Venkite blaškymosi valgydami: valgydami išsiblaškę, pavyzdžiui, žiūrėdami televizorių ar naršydami telefoną, galite valgyti be proto ir per daug vartoti. Stenkitės valgyti ramioje, nesiblaškančioje aplinkoje ir sutelkite dėmesį į valgymo patirtį.

     Spręskite pagrindines problemas: kartais persivalgymas gali būti psichikos sveikatos problemų, tokių kaip depresija ar nerimas, simptomas. Jei įtariate, kad jūsų persivalgymas yra susijęs su pagrindine problema, kreipkitės į specialistus, kad išspręstumėte šias problemas.

     Švęskite savo sėkmę: švęsdami savo sėkmę, kad ir kokia maža ji būtų, galite išlaikyti motyvaciją ir tęsti savo kelią. Nesvarbu, ar švenčiate sąmoningo valgymo dieną, ar atsispiriant norui persivalgyti, skirkite laiko pripažinti ir įvertinti savo pasiekimus.

Atminkite, kad persivalgymo įpročio įveikimas yra procesas, todėl verta ieškoti paramos ir patarimo. Turėdami atkaklumo, kantrybės ir užuojautos sau, galite sukurti sveikesnius santykius su maistu ir įveikti persivalgymą.

Paskelbta | 2023 Balandžio 5d. | 23:06

Komentarai

Komentarų nėra
Rašyti komentarą
Prisijunkite

Jūs dar nesate registruotas vartotojas?
Užsiregistruoti galite paspaudę čia

Pamiršote slaptažodį?
arba