Pagrindinis puslapis Naujienos ir straipsniai

Kiek dienų žmogus gali išgyventi be vandens

Vanduo yra būtinas žmogaus išlikimo elementas. Mūsų kūnai yra sudaryti iš maždaug 60 % vandens, o mums reikia vandens, kad galėtume atlikti tokias svarbias funkcijas kaip kūno temperatūros reguliavimas, maistinių medžiagų transportavimas ir atliekų pašalinimas. Be vandens mūsų kūnas gali greitai pablogėti, o sunki dehidratacija gali kelti pavojų gyvybei. Taigi, kiek dienų žmogus gali išgyventi be vandens?

name
Parodytas: 213 k.Perskaitytas: 85 k.

Atsakymas skiriasi priklausomai nuo kelių veiksnių, tokių kaip amžius, lytis, svoris ir fizinio aktyvumo lygis. Apskritai, sveikas suaugęs žmogus gali išgyventi be vandens maždaug nuo trijų iki penkių dienų. Tačiau šis laikas gali būti žymiai trumpesnis esant ekstremalioms sąlygoms, tokioms kaip karštas oras arba didelis aukštis, kai gali greitai dehidratuoti.

Per pirmąsias kelias dehidratacijos valandas žmogus gali jausti tokius simptomus kaip troškulys, burnos džiūvimas ir sumažėjęs šlapimo išsiskyrimas. Dehidratacijai progresuojant simptomai gali tapti sunkesni ir apimti galvos svaigimą, sumišimą ir nuovargį. Sunki dehidratacija gali sukelti organų nepakankamumą ir galiausiai mirtį.

Svarbu pažymėti, kad nors žmogus be vandens gali išgyventi kelias dienas, šios ribos tikrinti nepatartina. Dehidratacija gali turėti rimtų pasekmių, todėl labai svarbu užtikrinti, kad kasdien išgertumėte pakankamai vandens, kad išlaikytumėte optimalią sveikatą. Medicinos institutas rekomenduoja vyrams suvartoti maždaug 3,7 litro (125 uncijos) vandens per dieną, o moterims – apie 2,7 litro (91 uncijos) vandens per dieną.

Be to, svarbu pažymėti, kad kai kurie žmonės gali būti labiau linkę į dehidrataciją nei kiti. Pagyvenę žmonės, kūdikiai ir asmenys, turintys tam tikrų sveikatos sutrikimų, gali būti labiau linkę į dehidrataciją ir jiems reikia dažniau gerti vandenį.

Taip pat verta paminėti, kad nors vanduo yra būtinas žmogaus išgyvenimui, jis nėra vienintelis hidratacijos šaltinis. Kiti skysčiai, tokie kaip sultys, pienas ir sriuba, taip pat gali prisidėti prie jūsų kasdienio vandens suvartojimo. Tačiau svarbu pažymėti, kad saldūs gėrimai arba gėrimai, kuriuose yra daug kofeino, gali turėti sausinantį poveikį ir neturėtų būti naudojami kaip vandens pakaitalas.

Be skysčių vartojimo, kiti veiksniai gali turėti įtakos žmogaus gebėjimui išgyventi be vandens. Pavyzdžiui, pastogės, pavėsio ir vandens šaltinių prieinamumas gali turėti įtakos žmogaus gebėjimui išlaikyti hidrataciją ekstremaliomis sąlygomis.

Apskritai labai svarbu teikti pirmenybę hidratacijai ir užtikrinti, kad suvartotumėte pakankamai vandens ir kitų skysčių, kad išlaikytumėte optimalią sveikatą. Jei planuojate leisti laiką ekstremaliomis sąlygomis, pavyzdžiui, karštu oru ar dideliame aukštyje, imkitės priemonių, kad išvengtumėte dehidratacijos, pavyzdžiui, gerkite daug vandens ir venkite saldžių gėrimų. Esant stipriai dehidratacijai, nedelsdami kreipkitės į gydytoją, kad išvengtumėte tolesnių komplikacijų.

Žmogus gali išgyventi be vandens maždaug nuo trijų iki penkių dienų, tačiau šis laikas gali skirtis priklausomai nuo įvairių veiksnių. Svarbu užtikrinti, kad kasdien išgertumėte pakankamai vandens, kad išlaikytumėte optimalią sveikatą ir išvengtumėte dehidratacijos. Jei jaučiate dehidratacijos simptomus, tokius kaip troškulys, burnos džiūvimas arba sumažėjęs šlapimo išsiskyrimas, labai svarbu nedelsiant padidinti vandens suvartojimą. Jei simptomai išlieka, kreipkitės į gydytoją, kad išvengtumėte tolesnių komplikacijų.

Paskelbta | 2023 Balandžio 22d. | 20:22

Komentarai

Komentarų nėra
Rašyti komentarą
reklama
Prisijunkite

Jūs dar nesate registruotas vartotojas?
Užsiregistruoti galite paspaudę čia

Pamiršote slaptažodį?
arba